حلقه مفقود وزارت علوم برای آموزش زبان انگلیسی
به گزارش زارا، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به چالش های وزارت علوم در زبان آموزی، اظهار داشت: در این حوزه حلقه مفقوده ای وجود دارد که ما تلاش داریم زحمات افراد درگیر در تدوین کتاب های آموزش زبان انگلیسی را مورد توجه قرار دهیم.
به گزارش زارا به نقل از ایسنا، عبدالحسین کلانتری در نشست رونمایی از سامانه و مجموعه کتاب های آموزش زبان انگلیسی که امروز در مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: آموزش عالی درگیر تمام مسائل مطرح در حوزه آموزش زبان انگلیسی است؛ چون که قصه آموزش زبان انگلیسی پیچیده است.
وی ضمن اشاره به پیچیدگی های زبان، اظهار نمود: این پیچیدگی سبب شده که این مورد در دستور کار فلاسفه قرار گیرد و در کتب آسمانی هم به طرق مختلف توجه شده است.
کلانتری افزود: علاوه بر آن در تاریخ غرب هم این پیچیدگی وجود دارد.
معاون فرهنگی وزیر علوم اضافه کرد: نگاه به زبان به معنای انتقال معنا است و این تعبیر نه فقط امکان تفکر را مورد توجه قرار داده، بلکه تولید معنا را به دنبال دارد.
کلانتری افزود: زبان امکان های تفکر، حدود تفکر و پیوند انسان را تعیین می کند؛ ازاین رو تجاوز به زبان، تجاوز به تفکر و فرهنگ است و بر اساس این نگاه است که زبان پیوند وسیعی با فرهنگ دارد.
معاون وزیر علوم افزود: زبان آموزان ما عملا در راه زبان آموزی، با فرهنگ آشنا می شوند؛ ازاین رو پیدا کردن راهی که هم زبان آموزی را در کشور تسهیل کند و در عین حال بنیان های فرهنگی یک کشور را پاس بدارد، کار بسیار مشکلی است که این حلقه گمشده است.
وی با اعلان اینکه آموزش عالی کشور هم با این مشکل آموزش زبان مواجه می باشد، اشاره کرد: ازاین رو تلاش می نماییم که زحمات افراد درگیر در تدوین کتاب های آموزش زبان انگلیسی در آموزش عالی کشور دیده شود.
منبع: زارا
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب