مدیرعامل شركت به پرداخت مطرح كرد:
معماری باز پیش شرط چابک سازی تحول دیجیتال
زارا: دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال؛ بانک و بیمه با رویکرد هوش مصنوعی روز 16 دی 1402 در مرکز همایش های صداوسیما اجرا شد.
به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، در دومین پنل تخصصی این کنفرانس که با عنوان «تبیین راهکارهای چابک سازی نظام بانک و بیمه در برخورد با تحول دیجیتال» برگزار گردید، محمدمهدی تقی پور، مدیرعامل شرکت به پرداخت با اشاره به اینکه چابک سازی در سازمان برای همسویی با تحول دیجیتال باید بوسیله پرورش و مشارکت همگانی منابع انسانی اتفاق بیفتد، گفت: «همگام سازی سازمان با بهره گیری از چارچوب اسکرام در متدولوژی های اجرا قابل تحقق است.» وی با تأکید بر اینکه حرکت در راه چابک سازی باید از سطوح پایین سازمان شروع شود و برای این مهم فقط هوشمندی رهبران سازمان کافی نیست، اضافه کرد: «رهبرانی که در پی چابک سازی سازمان های متبوع خود هستند، باید از خاصیت Hyper Awareness برخوردار بوده به این معنا که تصمیم گیری های بسیار آگاهانه و سریعی انجام می دهند؛ آنها استراتژی سازمان را بصورت شفاف و محکم به کل سازمان منتقل کرده و در این راستا، ضمن برقراری تعامل با بخش های مختلف سازمان، بازخوردهایی که در پروسه این تحول دریافت می کنند را مد نظر قرار می دهند.» تقی پور افزود: «در این بین، با هدف تبدیل فناوری به فرایندهای کسب وکار یک سازمان، از فناوری های روز دنیا هم استفاده های فراوانی می شود؛ ازجمله بحث هوش مصنوعی که اینروزها همه جا صحبت از آنست و می تواند به چابک سازی خیلی از فرایندهای دیجیتال کمک نماید.» وی با اشاره به اینکه مباحثی همچون «ارتباط بین پلت فرم ها» و «معماری باز» در چابک سازی سازمان برحسب تحول دیجیتال بسیار کاربردی است، افزود: «اما صِرف استفاده از APIها و میکروسرویس ها بدون برخورداری از یک معماری باز، به اتفاق خاصی بین پلت فرم ها نمی انجامد. این در حالیست که معماری باز می تواند در سرعت تطبیق سازمان ها با تحول دیجیتال تأثیر به سزایی داشته باشد.» مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت همین طور گفت: «اگر بخواهیم Agile transformation (تحول چابک) و Digital transformation (تحول دیجیتال) را به رغم تفاوت های آنها، در کنار هم داشته باشیم؛ باید مطالبی مانند تغییرات رادیکال در فرایندهای کسب وکار را با محوریت مشتری گرایی، تبدیل فناوری به بخش بنیادین کسب وکار، نهادینه شدن سازوکارهای مشتری مدار در سازمان و خدمات End-to-end یا سربه سر را با جدیت دنبال نماییم.» او در آخر اظهار داشت: «تحول چابک هم مباحث درون سازمانی را شامل می شود و هم موضوعات برون سازمانی مانند رگولاتوری و فضای کسب وکار و بازار را در برمی گیرد که باید همسو با این تحول پیش بروند، اما محوریت این تحول با مباحث درونی سازمان است که می تواند فضای بیرونی آنرا نیز تحت تأثیر قرار دهد.» هادی سپانلو، معاون برنامه ریزی و تحول بانک ملت نیز در این پنل با تأکید بر اینکه باید تعریف تحول دیجیتال و وجه تمایز آن با تحول الکترونیک را روشن نماییم و سپس به فکر چابک سازی باشیم، اظهار داشت: «تحول دیجیتال یعنی بدانیم از چه عنصری در چه زمانی استفاده نمائیم.» وی با اشاره به اینکه ما در کسب وکار بانکی یا بیمه ای، موظف به سرویس دهی مطلوب مشتری هستیم، اضافه کرد: «فین تیک ها موتور محرک خوبی برای بانکها هستند، اما برخی قوانین و مقررات، مانع شکوفایی خلاقیت آنها هستند. بر این اساس، حذف یا اصلاح قوانین و مقررات دست وپاگیر، ازجمله اقدامات کلیدی در راه چابک سازی است.» بدین سبب گزارش، شاهین نوروزی؛ عضو هیئت مدیره انجمن افتا، رضا سمیع زاده؛ استاد دانشگاه الزهرا، مدیرعامل هلدینگ فاخر و عضو کمیته علمی کنفرانس تحول دیجیتال بانک و بیمه و عباس راد؛ معاون مدیرعامل بیمه البرز از دیگر اعضای حاضر در این پنل بودند. این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع: zarakala.ir
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب