سر انجام نامشخص یک جشنواره بین المللی در میانه تغییر مدیران ارشاد!

سر انجام نامشخص یک جشنواره بین المللی در میانه تغییر مدیران ارشاد! به گزارش زارا، روزهای پایانی اردیبهشت ماه سالجاری اعلام گردید که مقرر است بخش بین المللی جشنواره مد و لباس فجر در چارچوب جشنواره «مد موقر» از ۲۸ مهر تا ۳ آبان در شهر شیراز برگزار گردد. خبری که به جز اعلام اولیه و یک مصاحبه رسمی در رابطه با آن، پیوست رسانه ای دیگر و حتی اعلام فراخوان هم نداشت و در میانه تغییر وزیر و مدیران ارشادی به محاق فراموشی سپرده شد. آن چه مشخص است عدم برگزاری جشنواره «مد موقر» در موعد زمانی اعلام شده است، اما علت عدم برگزاری و روند تصمیم گیری در رابطه با جدا شدن بخش ملی از بین المللی از موضوع هایی است که اطلاع رسانی درستی در رابطه با آن صورت نمی گیرد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، مدتی پس از تصویب قانون ساماندهی مد و لباس در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۵، جشنواره ای در حوزه پوشاک در ابتدا با نام «جشنواره ملی طراحی لباس ایرانی _ اسلامی» و سپس از سال ۱۳۹۰ با نام «جشنواره بین المللی مد و لباس فجر» بعنوان بزرگ ترین رویداد تخصصی در زمینه مد و لباس ایران شروع به کار کرد.
دراین میان هرچند این جشنواره عنوان «بین المللی» را یدک می کشید، اما به جز یک دوره عملاً تابحال خبری از حضور طراحان و برندهای خارجی در این جشنواره نبوده است؛ اتفاقی که سبب شد تا سر انجام مسئولانِ وقت کارگروه ساماندهی مد و لباس در دولت سیزدهم به فکر جدا کردن بخش ملی از بخش بین المللی جشنواره بیفتند تا شاید از این طریق بخش خارجی هم رونق بگیرد. بر این اساس در ایام پایانی اردیبهشت ماه سالجاری بود که دبیرخانه دائمی بخش بین المللی جشنواره مد و لباس فجر با عنون «مد مُوَقر» به شیراز انتقال پیدا کرد.
«ترویج توجه به نظام اخلاقی در سبک پوشش خانواده ایرانی» بعنوان هدف این رویداد اعلام شده بود و امامی _ رئیس وقت کارگروه ساماندهی مد و لباس _ «مُد موقر» یا مادِست فشن (Fashion Modest) را یک رویکرد در صنعت مد و لباس معرفی کرده بود که قرار بود بر پوشش متناسب با ارزش های اخلاقی افراد جامعه تمرکز کند.
مسؤلان وقت، شیراز را بعنوان نماینده فرهنگی ایران در نظر گرفتند چونکه این شهر را نشان دهنده بخشی از فرهنگ و تمدن ایرانی به میهمانان خارجی می دانستند. از طرفی دبیر سابق کارگروه ساماندهی مد و لباس هم علت دیگر انتخاب این شهر را تحقق شعار عدالت فرهنگی خوانده و به ایسنا اظهار داشته بود: «یکی از شعارهای دولت سیزدهم عدالت فرهنگی بود؛ ازاین رو این که همه جشنواره ها در تهران برگزار گردد با این رویکرد همخوانی ندارد به همین خاطر به فکر کار در استان هایی که ظرفیتهای خوبی دارند هم هستیم. شهر شیراز ظرفیت بین المللی خوبی دارد و این کمک می نماید شیراز در این فستیوال بین المللی طی سالهای بعد تبدیل به یک برند در بین فستیوال های معتبر جهانی شود.»
بیشتر بخوانید:
آغاز به کار جشنواره «مُد مُوقر»
انتقال دبیرخانه دائمی بخش بین الملل جشنواره مد و لباس فجر به شیراز

سرانجام نامشخص جشنواره «مد موقر»
بعد از رونمایی از پوستر جشنواره «مد موقر» در شیراز در ایام پایانی اردیبهشت ماه، بخش بین المللی جشنواره بعنوان جهانی ترین رویداد پوشاک ایران معرفی و اعلام شد که مقرر است این رویداد روزهای پایانی مهر ماه سال جاری با حضور حدود ۲۰ کشور با ویژندهای مختلف (برندها) برگزار گردد. رویدادی که امامی _ رئیس وقت کارگروه مد و لباس _ معتقد بود: «مد موقر مقرر است ما را از رویکرد انفعالی به رویکرد فرصت گرا و مطالبه گر در زمینه صنعت هنرِ مُد تبدیل کند» اما با وجود معرفی دبیر بخش آموزش و دبیر بخش نشست های علمی، به سر انجام مشخصی نرسید.
پوستر رونمایی شده جشنواره «مد موقر»


منبع:

0.0 / 5
27
1403/07/25
09:47:50
تگهای خبر: آموزش , ارز , برند , پوشاك
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است