رونیکس از تولد تا رونق بازار ابزار

رونیکس از تولد تا رونق بازار ابزار زارا: روز صنعت فرصتی بود تا با محمدرضا رامخو بنیان گذار برند رونیکس در ارتباط با صنف ابزار و آینده اش و همین طور برند رونیکس گفت و گو نماییم، در ادامه مشروح آنرا می خوانید.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، برند رونیکس را به کیفیت و تنوع بی نظیر محصولاتش می شناسند. برندی که توانسته در سالهای گذشته با تاکید بر تخصص، استفاده از فناوری روز دنیا در ساخت ابزار، شناخت نیاز بازار، نیروی انسانی متعهد و خدمات بعد از فروش متمایز، نگاه مصرف کننده به ابزار را تغییر دهد.
هیچ تولیدی در جهان بدون ابزار امکان پذیر نیست. رونق صنف ابزار می تواند به رونق صنایع بزرگ از فولاد و پتروشیمی و خودروسازی گرفته تا صنایع ساختمانی و صنایع در رابطه با چوب و … منجر شود؛ هدفی که رونیکس همیشه آنرا دنبال می کند.
از طرف دیگر اگر تا پیش از این، ابزار فقط در کارگاه ها و کارخانه های صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد داشت، رونیکس توانسته این دیدگاه را جا بیندازد که ابزار می تواند در هر خانه ای کاربرد داشته باشد. این تغییر دیدگاه موجب ایجاد رونق در صنف ابزار و همین طور کسب وکارهای در رابطه با این صنف اصیل و قدرتمند شده است.
محمدرضا رامخو، بنیان گذار برند رونیکس است. وقتی نگاهی به سابقه کاری او می اندازیم، متوجه خواهیم شد رامخو فعالیت خودرا در دنیای ابزار از ۲۷ سال پیش آغاز نموده است. رامخو ۲۷ سال پیش به عنوان شاگرد مغازه وارد دنیای ابزار شده و امروز مدیرعامل بزرگ ترین برند ابزار ایران است.
روز صنعت فرصتی بود تا با محمدرضا رامخو در ارتباط با صنف ابزار و آینده اش و همین طور برند رونیکس صحبت نماییم.
*از شاگردی مغازه تا مدیرعاملی برند رونیکس؛ آقای رامخو این راه را چگونه طی کردید؟
شاید برخی خیال کنند من و امثال من به قول معروف بچه پولدار بودیم یا برای رسیدن به این نقطه معجزه اتفاق افتاده است؛ اما اینطور نیست. شروع مسیر من در دنیای ابزار، شاگردی مغازه حاج آقا نوروزی بود. من در آن مغازه از طی کشیدن شروع کردم، حسابداری کردم، پس از مدتی توانستم فروشنده شوم و بعد هم واسطه گری را شروع کنم. تمام این مراحل را با سختی و زحمت مضاعف پشت سر گذاشتم.
*از چه تاریخی برند رونیکس را به ثبت رساندید و دلیلش چه بود؟
بعد از مدتی که واسطه گری را شروع کردم، به کمک برادرانم، مهندس حمیدرضا و محسن رامخو به فکر راه انداختن یک برند ابزار با کیفیت افتادیم. از همان ابتدا تمام ارکان رونیکس و حتی تولد این برند، برمبنای نیاز شکل گرفت. در حقیقت با راهنمایی پدر بزرگوارم مرحوم حاج محمدجواد رامخو تمامی ارکان رونیکس به علت نیاز به ابزار باکیفیت و همین طور خدمت به مردم بنا نهاده شد. در سال ۱۳۷۹ بود که برند رونیکس بصورت رسمی شروع به کار کرد. در تمام این ۲۳ سال، شبانه روز سعی کردیم.
برند رونیکس ثمره تلاش جمعیت عظیمی است که در این راه ما را همراهی کردند؛ از مدیران شرکت گرفته، تا تمام کارمندان و نمایندگان خدمات بعد از فروش و نیروهای خدماتی. البته نباید از کمک و همراهی بزرگان بازار، تمامی مغازه داران، عمده فروشان و خرده فروشان و … نیز گذشت. به این وسیله از همه آنها تشکر می کنم که نقش استادی به گردن من داشتند و راه را برای من هموار کردند. از تک تک عزیزان و بزرگان بازار ابزار تشکر می کنم که همیشه وامدار زحمات همه آنها هستم.
من و همه پرسنل رونیکس از بخش کنترل کیفیت، زنجیره تامین، تحقیق و توسعه تا دیگر بخش های برند بر اصل کیفیت تمرکز داریم. توجه به جزییات در تولید یک ابزار خوب، راهگشای تولید است تا استادکاران و تکنسین های عزیزمان در سراسر ایران بتوانند چرخ تولید این کشور را هرچه بهتر بچرخانند.
این آرزوی قلبی من است تا بتوانم ابزار خوب را در اختیار صنعتگران قرار دهم. تاکید همیشگی من به پرسنل شرکت رونیکس که همینجا از همه آنها تشکر می کنم، بر حفظ و ارتقای کیفیت است؛ کیفیت در تمام بخش های سازمان رونیکس، همچون کیفیت در تولید ابزار، تحقیقات، خدمات، بسته بندی، رفتار سازمانی و حتی برخورد با مصرف کنندگان.
صنف ابزار، مانند زنجیر به هم متصل است. اگر برندی توانست در دنیای ابزار موفق شود، می تواند زمینه را برای رونق کسب وکار دیگران هموار کند.
*عامل موفقیت برند رونیکس را چه می دانید؟
من مدیران خیلی خوبی دارم. اگر دیدید که یک برند موفق است، باید ارکان اصلی آن موفقیت را ببینید. یکی از ارکان اصلی موفقیت، داشتن مشاور درست است. من مشاوران و مدیران میانی خیلی خوبی دارم. من بازار را مثل یک میدان جنگ می بینم. به عنوان فرمانده باید مدیران میانی قوی داشته باشم؛ اما مدیر میانی وارداتی نیست. بلکه باید مدیر خوب را ساخت. باید برای داشتن یک مدیر خوب وقت گذاشت. من با مدیران میانی ام زندگی می کنم. تمام استراتژی های رونیکس را با آنها در میان گذاشته و به روز می کنم. من و هیچکدام از مدیران رونیکس پشت میزنشین نیستیم. ما همیشه درحال چالش و بهبود مستمر خود و سازمان هستیم. ما هیچ گاه از بازار ابزار و مصرف کنندگانمان جدا نمی شویم و نخواهیم شد؛ چون هرچه داریم از آنها است و وظیفه و هدف نهایی برند ما خدمت به مصرف کنندگان عزیز است.
در رونیکس چیزی به عنوان "من نشسته ام که دستور بدهم" نداریم. هر کدام از مدیران من در زمان هایی که کار صورت نمی گیرد، آستین های خودرا بالا می زنند و خودشان دست به کار می شوند.
تفکر مدیر عامل، مشاوره درست، منابع انسانی و کیفیت کالا هم خیلی مهم است. اگر خوب بکاری، خوب هم درو می کنی. چونکه شما با زحمت فراوان ابزار را تولید یا وارد می کنید و به دست عمده فروش، خرده فروش و مصرف کننده می رسانید. اگر مصرف کننده از کیفیت کار راضی نباشد، آنرا برمی گرداند. پس کیفیت و تنوع محصولات خیلی مهم است.
ما نمی گوییم صد هستیم، اما تلاش می نماییم بهترین خودمان باشیم. در این راه هم از صرف هزینه و وقت ابایی نداریم. جدا از کیفیت و تنوع ابزار، خدمات بعد از فروش و قطعات معیاری مهم در موفقیت یک برند است. همه خدمات بعد از فروش را هزینه می بینند، در صورتیکه خدمات بعد از فروش، تولد باردیگر برای مشتری است و او را عاشق برند شما می کند. امروز در بانک قطعات رونیکس بیش از ۳۴۰۰۰ نوع قطعه ذخیره شده تا خیال مصرف کننده از بابت قطعات یدکی راحت باشد.
تمام آن چه گفتم و ما انجام می دهیم یک هدف و انگیزه بیشتر ندارد؛ آن هم رضایت مشتری است. در نگاه من «مشتری پادشاه است».
*بزرگ ترین چالش شما در رونیکس و همین طور دنیای ابزار چیست؟
من همیشه یک چالشی در رونیکس داشتم و آن مساله ارتباطات بود. این که چطور می توانم با هم صنفی ها، مغازه دارها، خرده فروش ها، عمده فروش ها، تجار و از همه مهم تر بزرگترهای صنف ارتباط برقرار کنم.
چطور به پیشکسوت های صنف خودم که اساتید ما هستند، ادای احترام کنم. به آن هایی که زحمت کشیدند تا رونیکس و برندهای دیگر بتوانند به این جایگاه برسند و چطور رضا رامخوها بتوانند رشد کنند. همچنین چطور می توانم با مغازه داران تمام کشور ارتباط برقرار کنم.
به همین خاطر بود که رونیکس در «نمایشگاه تخصصی ابزارآلات تبریز» شرکت کرد. این نمایشگاه فرصتی بود تا با مصرف کنندگان و هم صنفی های خودم دیدار داشته باشم. این جلسه و برخواست ها می تواند به رشد صنف ابزار کمک نماید. ابزار یک صنف اصیل و قدرتمند است. هیچ تولیدی در جهان بدون ابزار امکان پذیر نیست. این دیدگاه هم باید در میان تولیدکنندگان و برندهای ما جا بیفتد و هم در میان مسئولان.
*آینده رونیکس را چگونه می بینید؟ برنامه شخص رضا رامخو برای برند رونیکس چیست؟
پول برای بقا و ارتقای هر سازمان لازم است؛ ولی هم اکنون پول برای من بی ارزش است. من با موفقیت سازمانم کیف می کنم. با هر رشدی، انگار باردیگر متولد می شوم. ما مدتی است که کارخانه و خط تولید محصولات رونیکس را راه انداخته ایم و درحال تولید و توسعه محصولات مختلف مان با تازه ترین تکنولوژی های روز دنیا هستیم. تعداد پرسنل رونیکس به بالای ۸۰۰ نفر رسیده است. من همیشه گفته ام که همه انسان ها شایسته زندگی کردن و به دست آوردن روزی از خدا هستند. اما اول از همه این روزی باید به مردم مملکت خودم برسد.
از گذشته عاشق این بودم که به جایی برسم تا بتوانم در مملکت خودم کارخانه ای تأسیس کنم؛ چونکه با تأسیس یک کارخانه تعداد زیادی از جوانان کشور می توانند مشغول به کار شوند و رزق و روزی حلال به خانه هایشان ببرند. راه اندازی کارخانه یعنی اشتغال زایی، یعنی تولید داخلی و من با دیدن این اتفاقات کیف می کنم.
در کنار این اتفاق مهم، نگرش و هدف آتی من و تمام همکارانم ارتقای رونیکس به یکی از ۵ برند برتر ابزار در دنیا است. ما امروز به خیلی از کشورهای جهان ابزار صادر می نماییم. پس این پتانسیل در مجموعه وجود دارد ما همه امکانات لازم را داریم؛ از نیروی انسانی متخصص، محصولات با کیفیت، تنوع بالا، انگیزه فوق العاده و همین طور همدلی و همراهی تمام ارکان برند. من به این راه باور دارم و مطمئن هستم این هدف دست یافتنی است.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع:

0.0 / 5
350
1402/04/11
08:50:15
تگهای خبر: ارز , اشتغال , بازار , بانك
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است