خودرو نتوانست رضایت مصرف کنندگان را جلب کند

خودرو نتوانست رضایت مصرف کنندگان را جلب کند به گزارش زارا، طبق گزارش انتشار یافته از جانب سازمان ملی استاندارد، در میان اقلام مختلف ماکارونی و مایع ظرفشویی بیشترین رضایت مصرف کننده و خودرو کمترین رضایت را کسب کرده اند.



به گزارش زارا به نقل از مهر سازمان ملی استاندارد طرحی با عنوان «گزارش شاخصهای کیفیت کالا» برای سال پایه ۱۴۰۱ در ۳۱ استان کشور از راه ادارات کل استاندارد استان ها و با نظرسنجی از ۲۰ هزار مصرف کننده نهایی در محل زندگی با مراکز خرید به صورت پیمایشی با پرسشنامه ۵۰ سوالی برای ۵۶ گروه قلم کالایی اجرا کرده است.
این گزارش عرضه دهنده مجموعه ای از ۲۴ شاخص برای سنجش ابعاد مختلف کیفیت کالا از منظر مصرف کنندگان ایرانی در سال ۱۴۰۱ است. شاخص ها در چهار گروه پایه، در رابطه با برند، در رابطه با رفتار مصرف کننده و نگرش کلی مصرف کننده ها دسته بندی می شوند. دامنه مورد رصد گزارش شامل ۱۶ بخش مهم از کالاهای با مصرف عمومی است. این بخش ها ۵۶ گروه از اقلام که مشمول استاندارد الزامی یا مورد رصد ویژه هستند را پوشش می دهند. مقادیر شاخص ها با ملاحظات دقیق آماری در چهار سطح کلان، اقلام، بخش ها و استان ها محاسبه شده اند. همینطور بر مبنای هر شاخص، خوشه بندی آماری متناظر عرضه شده است.
نتایج انتشار یافته از این طرح نشان داده است که از بین گروههای کالایی مختلف، تجهیزات ارتباطی، لوازم پارچگی خانگی، مبلمان و کفپوش ها و کالای منزل در خوشه اول قرار دارند که مصرف کنندگان بیشترین رضایت را از آنها داشتند. اما خوشه ششم که کمترین رضایت مردمی را داشته شامل گروههای کالایی دخانیات و وسایل نقلیه بوده است.
از بین سایر گروههای کالایی مواد خوراکی، وسایل خانگی اصلی و کالای شخصی در خوشه دوم و همینطور ابزار و تجهیزات منزل، تجهیزات سمعی بصری، ظروف غذاخوری، نوشیدنی و کفش در خوشه سوم قرار دارد.
همچنین پوشاک در خوشه چهارم و تجهیزات حمل و نقل در خوشه پنجم قرار دارند. بدیهی است که گروههای کالایی خوشه های اولی رضایت بیشتر و گروههای خوشه های آخر کمترین رضایت را به خود اختصاص داده اند.


در بین اقلام مختلف هم ماکارونی و مایع ظرفشویی بیشترین رضایت و خودرو کمترین رضایت را کسب کرده اند.
همچنین نتیجه بررسی ها در شاخص نرخ شکایت هم نشان داده است که کالای منزل در خوشه یک کمترین شکایت و دو گروه تجهیزات سمعی بصری و وسایل نقلیه در خوشه هشتم بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده اند.
در حوزه سایر گروههای کالایی، نوشیدنی در خوشه دوم، مواد خوراکی، پوشاک، کالای شخصی در خوشه سوم و تجهیزات حمل و نقل، ظروف غذاخوری و لوازم پارچگی خانگی در خوشه چهارم از نظر نرخ مشارکت قرار دارند. همینطور مبلمان و کفپوش ها در خوشه پنجم، ابزار و تجهیزات منزل، تجهیزات ارتباطی، وسایل خانگی اصلی در خوشه ششم و دخانیات در خوشه هفتم قرار دارند.



در بین اقلام مختلف هم بیشترین شکایت در ارتباط با خودرو و کمترین در ارتباط با مایع ظرفشویی بوده است.
برای مشاهده متن کامل این گزارش و رتبه بندی کالایی و استانی کیفیت در سایر شاخص ها اینجا کلیک کنید.


منبع:

0.0 / 5
270
1402/08/29
12:57:58
تگهای خبر: استاندارد , برند , پوشاك , كالا
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است