اهمیت شخصیت پردازی برای تولیدات ویژه کودکان در شبکه امید

اهمیت شخصیت پردازی برای تولیدات ویژه کودکان در شبکه امید زارا: دبیر شورای فرهنگ عمومی با تأکید بر عمق بخشی به مفاهیم امید اجتماعی، هویت و انسجام اجتماعی که در این دوره از شورا در دستور کار است در عین حال بر اهمیت «شخصیت پردازی» برای تولیدات در رابطه با خردسالان در شبکه امید تاکید نمود.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، عاطفه خادمی در این جلسه ظرفیتهای رسانه ملی و ماموریت های شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اهمیت شخصیت پردازی در عرصه فرهنگ، اظهارکرد: موضوع شخصیت پردازی و خلق کاراکتر آنهم کاراکترهایی منطبق با فرهنگ و ارزش های ایرانی و اسلامی موضوعی بسیار مهم و اثرگذار می باشد و ما در شورای فرهنگ عمومی اساسا با تمرکز بر این مساله کارهای خودرا شروع کردیم.
وی ادامه داد: رسانه به عنوان ابزاری پیشران و موثر بر سایر ساحات جامعه، جایگاه بسیار مهم و البته پرقدرتی برای ارتقای حوزه شخصیت پردازی و کمک به خلق و شناخته شدن کاراکترها دارد و ما بواسطه رسانه می توانیم خیلی از اهداف فرهنگ را محقق نماییم. البته تحقق اهداف فرهنگی ما در عرصه فرهنگ عمومی محسوس است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: مسائل کلان فرهنگی همچون امید اجتماعی، انسجام اجتماعی و هویت، سه ضلعی بودند که در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گرفته است تا در تعامل با سایر بخش های فرهنگی و رسانه ای و حتی سیاست گذاری مورد توجه و پیگیری قرار گرفته و تبدیل به کار ویژه شود.
وی مسابقه ملی «پارس آرا» را چاره ای برای توجه و تحقق مسأله هویت، امید اجتماعی و انسجام اجتماعی دانست و اظهار داشت: این مسابقه تجربه موفقی بود که در این دوره از شورای فرهنگ عمومی کشور در حال تقویت آن هستیم.
خادمی اشاره کرد: تقویت چرخه شخصیت پردازی منجر به ماندگاری آن چهره خلق شده می شود و مسابقه ملی «پارس آرا» بدنبال این مساله است تا شخصیت ها را ماندگار کند.
در ادامه این جلسه، محمدصادق باطنی ـ مدیر شبکه امید و پویا نیز اظهار داشت: مسأله جدید ما در شبکه کودک موضوع هویت است و این امر بواسطه شخصیت پردازی و کاراکترها محقق می شود.
وی ادامه داد: شبکه کودک و امید این آمادگی را دارد تا بتواند در امتداد اهداف شورای فرهنگ عمومی کشور، خصوصاً در عرصه هویت و امید اجتماعی، برنامه های مناسبی را بواسطه شخصیت پردازی های بومی تولید و به پخش برساند.
باطنی ضمن استقبال از طرح های منتخب مسابقه ملی «پارس آرا» اظهار داشت: می توانیم از این طرح ها بواسطه مشورت با صاحبانش در شبکه کودک و امید استفاده نمائیم.
وی ادامه داد: شبکه کودک می تواند بواسطه کاراکترهایش همچون «نوید» خیلی از مباحث فرهنگ عمومی را مطرح کند و به تقویت این عناصر همچون امید اجتماعی، هویت و انسجام اجتماعی بپردازد.
در ادامه سیدمحمدهادی میرطاهری ـ دبیر قرارگاه بازار پردازی فرهنگی با اشاره به مسابقه ملی «پارس آرا» اظهار داشت: از میان ۱۰۰ طرح ارسالی، ۲۲ طرح انتخاب و مجوز ارائه را گرفتند. همه طرح ها توسط راهنماها منسجم شدند و به یک طرح مناسب رسیدند.
وی افزود: یکی از شروطمان برای مسابقه «پارس آرا» این بود که طرح های ارسالی به دبیرخانه باید دارای محصولات تولید شده باشند. به همین جهت طرح های منتخب دارای محصولاتی هستند.
میرطاهری اشاره کرد: مسابقه ملی «پارس آرا» در دو دوره یعنی ۱۹ اردیبهشت و ۱۹ تیر انجام شد که در دوره اول ۱۰ طرح و در دوره دوم ۱۲ طرح انتخاب شدند که مجموعا ۲۲ طرح انتخابی هستند و در نهایت از میان این تعداد، نزدیک به ۱۲ طرح بصورت نهایی پذیرش شدند و برای این طرح ها پیشنهاد می شود که شاهد پویش های رسانه ای در شبکه پویا باشیم.
در ادامه سیدامیر آقایی ـ دبیر سابق کارگروه صنایع بازارپردازی شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: از مسابقه ملی «پارس آرا» ۱۰ طرح استخراج شد که کاملا بومی و به دور از اقتباس است. ما این شخصیت ها را در این مسابقه کشف کردیم.
وی ادامه داد: یکی از اشکالاتی که بر صاحبان طرح و ایده وارد است این بوده که آنها مالکیت فکری و تجاری را از یکدیگر جدا می کنند، درحالی که این دو باید کنار هم قرار گیرند.
بنابر اعلام روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه مهدی نصیری ـ مشاور مدیر شبکه کودک نیز بیان کرد: امروزه مدل جدیدی مرسوم شده بر اساس این که ایده پرداز باید خودش بدنبال کسب وکار باشد. البته این نوع مدل درحال آزمایش است.


0.0 / 5
121
1403/06/13
10:40:19
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , كالا
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است