رونمایی بانک اقتصادنوین از اولین نئوبانک کسب و کار در ایران
زارا: فوربیکس، نخستین نئوبانک کسب وکار در ایران، به عنوان محصولی جدید و نوآورانه با مشارکت توسن و بانک اقتصادنوین، ویژه کسب وکارهای کوچک و متوسط (SME) معرفی گردید.
به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از پلت فرم فوربیکس چهارشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۳، با حضور مدیرعامل، اعضاء هیات مدیره و مدیران ارشد بانک اقتصادنوین و همین طور عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسن در نمایشگاه بین المللی کیش اکسپو اجرا شد.
در ابتدا، مجید جعفریان، معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصادنوین درباب خاصیت های فوربیکس اظهار داشت: این پلت فرم اولین راه حل جامع در ارائه خدمات یکپارچه مالی و بانکی برای کسب وکارهای کوچک و متوسط است. با بهره گیری از فوربیکس، کسب وکارها می توانند بصورت رایگان از خدماتی همچون صدور صورتحساب، حسابداری، خدمات فروش، انبارداری، درگاه پرداخت و تمامی امور بانکی غیرحضوری بهره برداری کنند. این خاصیت ها، فوربیکس را به ابزاری ضروری برای کسب وکارها تبدیل نموده است که در امتداد تسهیل امور بانکی و مالی آنها قدم برمی دارد.
او همین طور درباب مسیر توسعه فوربیکس اصرار کرد که این پلت فرم مسیری پیچیده و چالش برانگیز را طی کرده تا تمامی نیازهای کسب وکارها به دقت شناسایی و درک شود. به این علت انتظار می رود که کسب وکارها استقبال خوبی از این پلت فرم داشته باشند. در ادامه توسعه این پلتفرم، هدف ما ارائه خدمات اعتبارسنجی کسب وکارها، اعتباردهی به زنجیره تامین و تسهیلات بانکی بصورت غیرحضوری برای تمامی کسب وکارها و افراد است. ازآنجاکه تمامی امور مالی کسب وکارها بوسیله این پلت فرم به انجام می رسد، پروسه اعتبارسنجی آنها برای بانک با سهولت و دقت بیشتری صورت خواهد گرفت. در آینده ای نزدیک، تسهیلات و اعتباردهی به زنجیره تامین کسب وکارها بوسیله فوربیکس در دستور کار قرار خواهد گرفت.
جعفریان همین طور به یکپارچه سازی خدمات بانک و خصوصاً گروه مالی اقتصادنوین اشاره نمود و اظهار داشت: در آینده، فوربیکس در نظر دارد علاوه بر ارائه خدمات بانکی، خصوصاً در عرصه های بیمه، درگاه های پرداخت و اتصال به زیرساخت های مالیاتی، خدمات دیگری را نیز برای کسب وکارها فراهم آورد. این امکانات می تواند نیازهای مالی گسترده تری را برای کسب وکارهای کوچک و متوسط پوشش دهد.
در ادامه، محسن زادمهر، مدیرعامل فوربیکس، به نقش نظام بانکی در پاسخگویی به نیازهای کسب وکارهای کوچک و متوسط اشاره نمود و اظهار داشت: حدود ۱۵ سال از ظهور نئوبانک ها در سطح جهانی می گذرد و هم اکنون، نئوبانک های ایرانی حدود ۲۵ میلیون کاربر دارند. آن چه دراین خصوص جلب توجه می کند، تمایل بیش از پیش نسل Z به این ابزارهای نوین است.
درحالی که در عرصه بانکداری خرد پیشرفت های فراوانی حاصل شده، محصولی که بطور متمرکز نیازهای کسب وکارهای کوچک و متوسط را رفع کند، وجود نداشت. ایران با داشتن حدود ۴میلیون واحد صنفی و یک میلیون کسب وکار که در قالب سوشال کامرس و فریلنسری فعالیت می نمایند، به طورقطع نیاز به یک پلت فرم جامع برای مدیریت امور مالی کسب وکارها دارد که فوربیکس به این نیاز پاسخ می دهد.
وی اضافه کرد: فوربیکس، به عنوان یک سوپر اپلیکیشن مالی، نه فقط امکاناتی که قبل تر توسط بانکها ارائه می شد را در اختیار کسب وکارها قرار می دهد بلکه سعی شده تا بالاتر از ۲۰ ابزار ضروری مانند صدور فاکتور، درگاه پرداخت و سیستم های مالی و حسابداری بصورت رایگان و یکپارچه برای آنها برقرار شود. هدف این پلتفرم، یکپارچه سازی سیستم های بانکی و حسابداری کسب وکارها و در نهایت ساده سازی فرایندهای مالی آن هاست.
زادمهر با اشاره به خاصیت منحصربه فرد فوربیکس در ارائه خدمات یکپارچه، به طرح های توسعه ای این نئوبانک اشاره نمود و اظهار داشت: فوربیکس بوسیله نوآوری باز، قابلیت اتصال به سایر ابزارهای مالی و کسب وکاری را دارد و بدین سان امکان افزودن خدمات جدید به این پلت فرم وجود دارد. در فاز بعدی، امیدواریم بتوانیم ابزارهای تامین مالی را نیز به فوربیکس اضافه نماییم تا نیازهای مالی کسب وکارها در این بخش نیز بطور کامل پوشش داده شود.
در حال حاضر فوربیکس بوسیله همکاری با بانک اقتصادنوین، خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان خودرا بوسیله اتصال به خدمات این بانک در اختیار کسب وکارها می گذارد. مشتریان هدف فوربیکس که شامل آنلاین شاپ ها، کسب وکارهای خانگی، فریلنسرها، اصناف، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان انواع خدمات هستند، می توانند با شروع به کار حساب بوسیله اپلیکیشن فوربیکس، از خدمات بانکی، حسابداری و ابزارهای مدیریت کسب وکار بهره مند شوند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب