بازگشایی پلكانی خوابگاه های دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی
زارا: در نشست معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با معاونان دانشجویی دانشكده ها راهكارهای موثر در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتكل های بهداشتی با آغاز فعالیت دانشكده ها و خوابگاه ها، بررسی و بر بازگشایی پلكانی خوابگاه های دانشگاه تاكید گردید.
به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی امام هادی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این جلسه بر لزوم استفاده از خرد جمعی در تصمیم سازی بازگشایی خوابگاهها و اجرای دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت در جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کوئید 19 اصرار کرد و اظهار داشت: باید با رعایت تمام اصول ایمنی، شرایط مطلوبی برای دانشجویانی که گردنگیر به گذراندن دروس عملی داشته و یا در آخر مراحل تحصیل خود هستند، فراهم نماییم.
وی ادامه داد: باید با خرد جمعی و آگاه سازی بیش از پیش، دست در دست یکدیگر این سختی را آسان نماییم و این مهم مگر با تعامل تنگاتنگ بین دانشکده ها و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه میسر نمی گردد. در همین راستا باتوجه به اهمیت جلوگیری از ازدحام در خوابگاه ها و حضور دانشجویان در دانشکده ها باید تدابیر واحدی اندیشیده شود تا همه به رعایت آن ملزم شویم.
بازگشایی در بازه زمانی خرداد تا مهر ماه به صورت پلکانی انجام می شود
در همین رابطه مه آبادی سرپرست مدیریت امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این راستا اظهار داشت: تصمیم برآن شد که بازگشایی خوابگاه ها در بازه زمانی خرداد تا مهر ماه به صورت پلکانی صورت گیرد، به این صورت که در مرحله اول دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان ترم آخر حضور داشته باشند.
وی درباب دانشجویان علوم پایه اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی این دانشجویان به صورت آموزش الکترونیکی به تحصیل خود ادامه می دهند و تلاش بر این است که استاجرها نیز به آموزش الکترونیکی ادامه دهند.
مه آبادی در ادامه اضافه کرد: اقدامات مهمی در سه حوزه تغذیه، ایاب و ذهاب و اسکان صورت پذیرفته است تا جایی که غذا بعد از طبخ با رعایت کلیه استانداردهای بهداشتی به صورت بسته بندی توزیع می شود و با وجود دستورالعمل بهداشتی باید برای خوردن غذا در دانشکده ها، سلف ها باز شوند اما بایستی با زمان بیشتر و تراکم کمتر فعالیتشان را از سر بگیرند.
سرپرست مدیریت امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همین طور در مورد ارائه خدمات مطلوب ایاب و ذهاب به دانشجویان اظهار داشت: تمام توان خودرا به کار می گیریم تا با 50 درصد ظرفیت در بازه زمانی بیشتر و رده بندی شده خدمات بهتری را ارائه دهیم.
ایشان سپس برای اسکان 50 درصدی در خوابگاه ها گفت: مکاتباتی صورت گرفته تا رشته های نیازمند به خوابگاه معرفی شوند و بقیه افراد جهت تخلیه اتاق ها اقدام نمایند. همین طور با نهادهای ذیربط مکاتباتی صورت گرفت تا تجهیزات بهداشتی و استاندارد به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار گیرد.
در بخش دیگری از این جلسه روسای دانشکده ها و معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها به موضوعاتی از قبیل تصمیم گیری درباب چگونگی برگزاری امتحانات به صورت مجازی یا حضوری، لزوم باز شدن سلف ها و توزیع غذا با رعایت دستورالعمل های استاندارد، تاکید بر تهیه ابزار مناسب غربالگری در دانشکده ها و خوابگاها، بکارگیری دانشجویان در امر غربالگری روزانه بعنوان کار دانشجویی یا کارورزی، تدوین پروتکل های ویژه برای رشته دندانپزشکی باتوجه به ریسک بالای این رشته، عدم امکان آموزش مجازی در بعضی از رشته ها و لزوم فعالیت حضوری دانشجو، ارائه تجهیزات حداقلی بهداشت به دانشجویان، برطرف شدن نقصها موجود در سامانه آموزش مجازی نوید، تعریف برنامه کوهورت برای بیماری کرونا، اسکان دادن صحیح دانشجویان باتوجه به ریسک انتقال، افزایش پهنای باند اینترنت و بزرگ کردن تالارهای گفتگوی مجازی، آموزش اصول بهداشتی به دانشجویان، بررسی راهکارهای عملی گذراندن دروس عملی در شهرها و استان های محل سکونت دانشجویان، ارائه پوسترهای اجرای پروتکل های بهداشتی در دانشکده ها به صورت متحدالشکل، توجه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ترم آخر و در الویت قرار دادن آنها اشاره کردند.
در آموزش مجازی، شهرهای کم برخوردار از زیرساخت اینترنتی مدنظر مسئولین قرار گیرد
گفتنی است درفشان نماینده شورای صنفی دانشجویان در این نشست با اشاره به مشکلات سامانه نوید اظهار داشت: لازمه راندمان مناسب از این سامانه، آموزش استفاده از سامانه به اساتید و دانشجویان است.
او همینطور درباب نحوه برگزاری امتحانات به صورت مجازی با اعلان اینکه بهتر است مسئولین بعد از نظرسنجی از دانشجویان تصمیم نهایی را اتخاذ کنند، ضمن تاکید بر توجه ویژه به شرایط نابرابر شهرها و روستاها در برخورداری از امکانات و زیر ساخت های اینترنتی، اظهار داشت: باتوجه به پیام های رسیده به شورای صنفی، دانشجویان از آموزش مجازی بهره کافی را نبردند که امتحان مجازی به خوبی برگزار شود، مضاف بر این که عدم وجود امکانات در شهرهای کم برخوردار را هم باید مد نظر قرار داد.
منبع: زارا
این مطلب زارا را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب