مدیرعامل شركت دانش بنیان جتكو:
تولید خودروی برقی تا كمتر از ۱۸ ماه آینده
مدیرعامل شركت دانش بنیان جتكو اظهار داشت: متناسب ترین خودرو های روز جهانی را بعنوان الگو در نظر گرفته ایم و درصدد هستیم تا طراحی های خودرا بر طبق نیاز بازار، باز طراحی و نه كپی كاری نماییم.
به گزارش زارا به نقل از مهر به نقل از ایران خودرو، داود خسروی از برقراری ارتباط با زنجیره تامین خودرو آگاهی داد و گفت: مسائل فنی موجود بعضی از شرکت های قطعه ساز نیز در حوزه پروسه تولید و طراحی قطعه در حال شناسایی و تعریف مساله و حل آن است.
وی با اشاره به پروژه های کلان توسعه ای جتکو اظهار داشت: نمونه سازی یونیت مدیریت عملکرد موتور (ECU)، طراحی پلت فرم الکتریکال خودرو شامل طراحی الزامات، معماری شبکه و طراحی نودهای شبکه الکترونیک خودرو با مالکیت معنوی ایران خودرو همچون این پروژه ها است. پلت فرم الکتریکال پروژه ای است که ظرف ۲۴ ماه آینده با مالکیت معنوی و دانشی ایران خودرو به بهره برداری خواهد رسید و بدیهی است ساخت قطعات مهم الکترونیکی توسط قطعه سازان بر طبق پروتکل های طراحی شده محقق خواهد شد.
مدیرعامل جتکو با بیان این که مطابق با نقشه راه محصولات ایران خودرو طراحی خودروی تمام برقی هم در دستور کار جتکو قرار دارد، اشاره کرد: خودرو های نمونه ای را از شرکت های معتبر جهانی تهیه کرده ایم که با کسب دانش بوسیله مهندسی معکوس، به دنبال باز طراحی و نمونه سازی خودروی تمام برقی با تکیه و تمرکز برساخت داخلی کردن اجزای آن هستیم.
وی اضافه کرد: محصول جدید بنزینی ایران خودرو (محصول پروژه K132) که استعداد مناسبی در پلت فرم آن برای برقی سازی پیش بینی شده، بعنوان خودروی برقی این شرکت در نظر گرفته شده است و نمونه اولیه آن تا کم تر از ۱۸ ماه و تولید انبوه نیز یک سال پس از نمونه سازی می تواند آغاز شود.
خسروی قوای محرکه خودرو را یکی دیگر از اجزای مهم پلت فرم خواند و با بیان این که برنامه های خوبی درباب توسعه موتور و گیربکس در شرکت های ایپکو و نیرو محرکه در دست اقدام است، اضافه کرد: مطابق نقشه راه گیربکس ایران خودرو توسعه گیربکس شش سرعته و اتوماتیک در دستور کار شرکت نیرو محرکه بوده و همکاری جتکو در زمینه طراحی و نمونه سازی یونیت کنترلی گیربکس اتومات (TCU) و دستگاه های تست انتهای خط شرکت نیرومحرکه ادامه دارد.
وی میزان صرفه جویی ارزی ناشی از تحقق پروژه های جتکو را سالانه چند میلیون دلار دانست و اظهار داشت: در خودکفایی طراحی و نمونه سازی سخت افزار ECU و نرم افزار پایه آن موفق عمل کرده ایم و با تکمیل همه جانبه این پروژه با بهره گیری از پتانسیل های موجود در گروه صنعتی ایران خودرو تا یک سال آینده نمونه کامل ECU (نرم افزار و سخت افزار) به خودکفایی کامل می رسد.
مدیرعامل جتکو اشاره کرد: بعضی از پروژه های کلان جتکو از طرف معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری نیز مورد حمایت قرار گرفته است و سبب شده تا با سایر مجموعه های دانش بنیان و استارت آپ نیز مرتبط شویم.
خسروی در ادامه از سایر پروژه های کمک طراحی و حتی فرآیندی نیز نام برد و ابراز امیدواری کرد: تا اختتام امسال طراحی کامل نرم افزار دیجیتالی تست تصادف عابر پیاده، تکمیل و تحویل مرکز تحقیقات خواهد شد. همین طور نمونه سازی ماده پولیش قابل استفاده در پروسه پولیش کاری سالن های رنگ، مراحل پایانی را طی می کند و به زودی قابل تولید در یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو خواهد بود. نمونه اصلی این ماده با قیمت بسیار بالا از منابع خارجی تامین می شد و با داخلی سازی آن همراه با کیفیت همتای خارجی، صرفه جویی قابل توجهی در تامین داخل ایران خودرو و خدمات بعد از فروش محقق خواهد شد.
وی ضمن اشاره به رسالت جتکو در توسعه کارهای پژوهشی اثربخش و حل مساله در زنجیره ارزش تولید خودرو، خواهان پشتیبانی از کارهای دانشی این شرکت توسط نهادها و سازمان های بیرونی مرتبط شد و اظهار داشت: نهادهای مختلفی از جتکو بازدید کرده اند و باتوجه به اهمیت کارهای دانش محور این شرکت در سطح ملی، وعده پشتیبانی از آنرا داده اند که امیدواریم به صورت عملی محقق شود.
این مطلب زارا را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب