وعده تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی طی ۵ سال آتی

وعده تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی طی ۵ سال آتی به گزارش زارا، مسؤل راه اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران اظهار داشت: اگر هم افزایی به مدلول واقعی کلمه ایجاد شود، می توانیم تولید 7300 ساعت پویانمایی را با برنامه دقیق محقق نماییم.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، فرزانه فخریان با اشاره به این که دولت تا امروز در فضای حاکمیت نهاد مستقل تنظیم گر حامی و ناظر در عرصه پویانمایی نداشته است، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه این دقت انجام شده است که دولت نیازمند تمرکزی است تا با تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی میزان تولیدات این حوزه را در کشور، طی پنج سال افزایش دهد.
او این مساله را تلنگر و محرکی برای بنیاد ملی پویانمایی عنوان و بیان کرد: بنیاد ملی پویانمایی با وظیفه مشخصِ حمایت، ایجاد موقعیت و شرایط تولید انبوه، حرفه ای و گسترده در کل کشور، فعالیت خودرا آغاز کرد.
مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان با اشاره به این که سالهای قبل در نهادهای مختلفی مجموعه های تولید کننده و حمایت کننده ای بوده اند، اضافه کرد: این نهادها مسئولیت تاسیس مجموعه ای که بتواند به افراد فعال یا علاقمند در این زمینه راهبری و کمک کرده و پاسخگوی مطالبات مردم دراین زمینه باشد و بصورت خاص از طرف مجلس انجام شده باشد، را برعهده نگرفته اند.
او افزود: قرار نیست نهادی که در دولت تاسیس می شود و بصورت مستقیم یا غیر مستقیم وظیفه ای را برعهده می گیرد در فضای رقابتی با بخش خصوصی قرار بگیرد. بنیاد ملی پویانمایی، همانطور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید داشته است، تنظیم گر، حامی، ناظر و کمک کار به فعالین این حوزه جهت پیشبرد اقداماتشان است.
مسؤل راه اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران با تأکید بر این که بنیاد وظیفه تولید مستقیم ندارد، اشاره کرد: طبیعتا در برخی از حوزه ها در حد الگو و نمونه سازی وارد می شویم. وظیفه مهم ما فراهم کردن راه در برای کمک به تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی است، انجام این وظیفه در توان یک بخش خاص نیست و همه باید کمک کار تحقق این مساله باشند.
او تکلیف مشخص شده ۷۳۰۰ ساعت در برنامه هفت ساله توسعه توسط مجلس شورای اسلامی را تکلیف بسیار سنگینی برشمرد و بیان کرد: این وظیفه مطابق با شرایط امروز وضعیت تولید پویانمایی ما نیست. در بندالحاقی آن وظایفی در عرصه های زیر ساختی، گمرک، سخت افزار، نرم افزار و ایجاد پارک های علمی و فناوری بصورت مستقیم و غیر مستقیم برای نهادها و وزارتخانه های مختلف همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد و دارایی، معاونت علمی ریاست جمهوری و نهادهای مختلف، در نظر گرفته شده است.
فخریان افزود: اگر این هم افزایی را به مدلول واقعی کلمه نه فقط به آن شکل که در اسناد به عنوان هم افزایی نوشته می شود، ایجاد شود، خواهیم توانست تولید ۷۳۰۰ ساعت را با برنامه دقیق محقق نماییم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی او اشاره کرد: نمی توانم بصورت معلوم مشخص نماییم که ۷۳۰۰ ساعت در این پنج سال به چه میزان نتیجه بخش خواهد بود. به جز همکاریهای اعلام شده، کارهای زیربنایی دیگری مانند موضوع آموزش، تربیت نیروی انسانی مشتاق موضوع و حساس به رشد و تاثیرگذاری این فضا باید صورت گیرد و این یک چرخه است.
مسؤل راه اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران در آخر وظیفه مشخص شده در برنامه هفتم و برنامه مشخص بنیاد ملی پویانمایی را محدود شده در عرصه سینما ندانست و اشاره کرد: سینما توان پوشش همه این فضا را ندارد. مردم فقط مخاطب سینما نبوده و مخاطب مجموعه های تلویزیونی، فضای آموزش و درک عمومی نسبت به فرهنگ عمومی هستند و باتوجه به این مساله نیازمند تولیدات پویانمایی در فضای متناسب هستیم.



0.0 / 5
396
1403/02/31
12:49:51
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , تولید , زمینه
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است