در پنجمین كنفرانس اینترنت اشیا مطرح شد

به پرداخت آماده پاسخگویی به نیازكشور دربخش خدمات غیرحضوری پرداخت

به پرداخت آماده پاسخگویی به نیازكشور دربخش خدمات غیرحضوری پرداخت زارا: پنجمین كنفرانس و نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیاء ایران (IoTex 2019) و مدیریت مصرف انرژی با حمایت مالی شركت به پرداخت ملت در سالن مركز مطالعات بهره وری سازمان مدیریت صنعتی اجرا شد.


به گزارش زارا به نقل از مهر به نقل از شركت به پرداخت ملت، شهریار خلیلی، مدیرعامل این شركت در این كنفرانس با بیان این كه اینترنت اشیا یا IOT چندی است كه در كشور فراگیر شده، اظهار داشت: «شركت به پرداخت بعنوان شركت اول پرداخت الكترونیك ایران و خاورمیانه به این جریان ورود كرده است. » وی با یادآوری این كه از دهه ۸۰ شمسی پرداخت الكترونیك با ورود كارت های بانكی شروع شده و سیر تكامل آن امروز به وسیله موبایل های هوشمند و اینترنت انجام می شود، اضافه كرد: «با این تفاصیل، پرداخت نقدی همچنان سهم خودرا در بازار حفظ نموده و بعد از آن به ترتیب خودپردازها و موبایل ها سهم مشخص خود در بازار را داشته اند كه در این میان سهم موبایل ها هر روز بیشتر می شود.» وی افزود: «نكته مهمی كه در این بین وجود دارد، این است كه چگونه می توان بین این دستگاه ها ارتباط برقرار كرد؛ شاید باید در سال های آینده منتظر این باشیم كه موبایل ها به دستگاه های خودپرداز و پایانه های فروش متصل شوند و تعامل و اتصال آنها نیز بوسیله یك پروتكل صورت گیرد تا به ارائه خدمات مالی بپردازند. » ایشان سپس سخنانش به حضور و عرضه سهام شركت به پرداخت ملت در بازار سرمایه اشاره نمود كه از سال ۱۳۹۱ با ستاندن مجوز از بانك مركزی و شاپرك بعنوان یك شركت پی اس پی درحال فعالیت است. » مدیرعامل شركت به پرداخت ملت افزود: «شاید فعالیت این شركت را بتوان از دو وجه بررسی كرد؛ وجه اول فعالیت بانكی است و وجه دیگر فعالیت آن در حوزه پرداخت الكترونیك است. این دو حوزه كاملا مجزا از یكدیگر هستند و بنا بر تعریف بانك مركزی هم دو فعالیت جداگانه از هم دارند. » وی با بیان این كه به پرداخت نرم افزارهای بانكی و پرداخت را در كنار هم اما بطور جداگانه ارائه می دهد، توضیح داد: «محصولاتی كه این شركت در حوزه پرداخت كشور دارد، پایانه های فروش این شركت است و بیشتر از یك میلیون دستگاه از آنها در كشور نصب است. این دستگاه ها عملكردی بهینه و كارآیی بسیار مطلوبی را برمبنای آمار شاپرك دارند. با این وجود، ما چندان به دنبال این نیستیم كه صرفا تعداد دستگاه های خودرا افزایش دهیم، بلكه به دنبال افزایش و ارتقای كیفیت هستیم و برای تحقق این هدف زیرساختی، صدها میلیارد تومان در كشور سرمایه گزاری نموده ایم. خوشبختانه الان كارآیی این دستگاه ها از همه محصولات مشابه در كشور بالاتر است. » خلیلی در ادامه با اشاره به نرم افزار موبایلی سكه اظهار داشت: «اپلیكیشن سكه از نرم افزار همراه بانك ملت جدا است؛ نرم افزار همراه بانك ملت متعلق به بانك و در رابطه با حساب است، اما نرم افزار سكه یك پروسه مستقل با ارائه خدمات پرداخت و مبتنی بر كارت است. وی ادامه داد: «یكی دیگر از محصولات ما كه اغلب آنرا درجایگاه های سوخت مشاهده كرده اید، كیوسك های پرداخت است. امروز ۶۵ درصد از گردش مالی جایگاه های سوخت كشور با استفاده از كیوسك های پرداخت شركت به پرداخت ملت در حال انجام می باشد. همین طور ما كد دستوری مانند #۱۵۲۱*۷۴۱* را برای كمك به حذف قبض برق و... به وجود آورده ایم. » مدیرعامل شركت به پرداخت با اشاره به بحث بومی سازی محصولات افزود: «تمام محصولات ارائه شده از طرف ما مبتنی بر تولیدات نرم افزاری داخلی بوده است. چونكه به پرداخت در طول فعالیت ۱۵ساله خود، از روز نخست اهداف و سیاست هایش را بر اساس ملی بودن و اهمیت دادن به بومی سازی، دانش داخلی و اشتغال زایی تعیین كرده و به دنبال این بوده كه نشان دهد در ایران دانش توسعه خدمات بانكی الكترونیكی وجود دارد. » وی افزود: «ما در منطقه خاورمیانه جزو پرچمداران این فعالیت هستیم و اگر روزی به شبكه های بین المللی هم متصل شویم، پتانسیل لازم چه از لحاظ زیرساخت و چه از نظر توان مهندسی ارائه خدمات فنی وجود دارد. » خلیلی با اشاره به بهره مندی كشور از بضاعت فنی ایجادشده توسط این شركت اظهار داشت: «حتی در زمان قطع اینترنت خللی در خدمات بانكی ایجاد نشد و زیرساخت های بانكی در خدمت مردم بود. » خلیلی همین طور خبر داد: «به پرداخت راهكار جدیدی جهت افزایش وصولی قبوض برق مصرفی مشتركین شركت توانیر اتخاذ فرموده و بوسیله اتصال ابزار موبایل پوز ( MPOS ) به اپلیكیشن توانیر یا اپلیكیشن سكه نسبت به استعلام و پرداخت قبوض برق اقدام می نماید. یعنی اگر توانیر اپلیكشین خاصی داشته باشد كه نیاز به این دستگاه دارد، ما می توانیم آنرا ارائه دهیم، وگرنه می توانیم آنرا به نرم افزار سكه وصل نماییم تا نیروهای توزیع برق استانی با بازگشت حضوری جهت استعلام و پرداخت قبوض برق مصرفی مشتركینی كه موفق به پرداخت قبوض خود بوسیله سایر ابزارها نشده اند، اقدام نمایند. » وی گفت: این كه الان این طرح به صورت پایلوت در استان زنجان و با همكاری توزیع برق استان مربوطه در حال پیگیری و انجام می باشد و در گام های بعدی شركت به پرداخت ملّت این طرح را در سراسر كشور توسعه می دهد. مدیرعامل شركت به پرداخت ملت درانتها با بیان آمادگی برای شخصی سازی اپلیكشین سكه مطابق با نیازهای شركت ها و سازمان های مختلف، تاكید كرد: «همه بخش های مربوط به توسعه این نرم افزار در این شركت موجود است و مشكلی بابت تغییرات در این نرم افزار وجود ندارد. »

5.0 / 5
4011
1398/09/17
13:57:54
تگهای خبر: اشتغال , اینترنت , بازار , بانك
این مطلب زارا را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است